Intelligens - Nyanserat tänkande.

Tog en liten promenad, för min kropp sa att den ville ut och röra sig lite. Gick till ishallen och sen tvärsöver ett bostadsområde och nästan förbi fd. Pulvrets hus, vidare förbi Heidenstamstorg och in mot stan. Såg Innebandy på stan idag. Innebandy som i Pulvret, som i söt och snäll, som i han som kallade mig Fröken och kunde göra mig till en bättre människa. Innebandy som i Mattias som i en av sveriges bästa spelare. Som i något som var(för bra för att våga tro på) men som inte längre är men som påverkade mig ganska mycket i samband med allt annat om var då.

En tanke som slog mig var hur intelligens och nyanserat tänkande hör ihop, måste det höra ihop?

På söndag ska vi som sagt på exkursion, då vi behöver gummistövlar. Jag har inte haft egna gummistövlar på minst 10 år. Men nu har jag ett par randiga, och är mycket nöjd :o)

Men nu ska jag försöka sova. Sweet dreams.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0