Skriva.

Fick bara sån lust att skriva, men jag vet inte riktigt vad.

Idag i "skolan" kände jag mig, trots min trötta baksmälla, smart och påläst. Jag hade något intressant att säga om nästan allt och jag hade rader med intressanta exempel på lager. Det kändes riktigt kul. Har verkligen lärt mig en massa de senaste veckorna och jag ligger ju lite före i evolutionsbiologi eftersom jag läser en hel kurs på ämnet prallellt med den vanliga biologin. Jag trivs i gruppen också, det är inte vanliga studenter eftersom de flesta läser på sidan av och jobbar i vanliga fall. På något sätt blir man en annan person genom att hänga i studentvärlden. Man formulerar sig på ett annat sätt liksom. Det är kul, man tror man är viktig. Men jag vet verkligen inte vad jag ska kryssa i inför valet den 15:e. Har liksom jävliga problem med att bestämma om jag ska åka till pappa eller inte nästa helg, det är ju så långt fram. Hur ska jag då kunna veta vad jag vill göra i vår? Ångest. Dessutom är jag ju obehörig till alla kurser jag skulle kunna tänka mig att läsa och teknisktbasår känns så mastigt, vet inte om jag klarar det. Klarade det ju inte på gymnasiet så.

Det jag klarade på gymnasiet:
Svenska B         100p       MVG
Engelska B        100p       MVG
Trav                 100p       MVG
Ridning             100p      MVG
Praktisk hästkurs 100p    MVG
Småföretagande A  50p   MVG
Religionskunskap A  50p  MVG

Inte så jävla imponerande kanske. Tänk om det istället stått Fysik A+B, Kemi B, Matte C+D och Historia. Då hade jag varit mer fri och kunnat söka på mitt 1.2 från högskoleprovet. Det är förresten dags snart igen, 27:e går nästa prov av stapeln om jag inte minns fel. Jag var en poäng ifrån sist så om jag inte får minst 1.3 nu så blir jag sur, men det kanske är dags för en dålig gång? Brukar ju bara få "bra" varannan gång. Tänk vad fri man skulle vara om man fick 2.0, som brorsan. Jag undrar om jag skulle satsa på veterinär då? Det skulle jag alldeles säkert, något annat vore ju idioti. Av alla ämnen så är det nog biologi jag har lättast för, biologi och anatomi, men anatomi är ju inget enskillt ämne.

Näe nu är klockan mycket. Dags att röra på sig.

Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0