Kultur.

Jääy..
Kulturnatt var det idag. Kom till uplands vid 10 med en riktigt najs frisyr, har sällan bra hårdagar nu för tiden men idag var en sån dag. Min bror och Per kom med sina tavlor och sen kom folk men först kom Klepto eller Kleptotanten. Klepto är en tant som härjar i kvarteret och snor allt hon kommer åt, kleptomani. Hos oss råkade hon dock bara tappa några godisar.

Var inte så sur iadg men min mage gjorde ont ungefär till klockan 21, så jag försöke undvika mat tills dess. Mat tycks vara dåligt för min mage då den ofta börjar protestera vilt och tillverka massa luft som vill komma upp och ut genom halsen.
Mina nycklar försvann också spårlöst. Har letat på alla möjliga och halvmöjliga ställen, men de är väck. Har aldrig varit gladare över att jag gick hemifrån utan att låsa.
 
Mamma och Sune kom förbi en sväng och tittade på Pers och Pers vernissage. Sen spelade Dryg och Pobe. Sen Leif Alpsjö och sist men inte minst Gondolas. Jag satt och vaktade fiket, orka lyssna på musik.
01.30 fick jag gå hem.

Rätt nöjd ändå, även om jag kanske inte alltid är värlends bästa kulturchef. Nu ska jag sova.

Nighty night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0