Närhet.

Problemet med närhet är inte att jag inte får närhet utan att jag vill ha närhet. Jag vill kunna klara mig utan närhet, jag vill inte tycka om närhet. Och de senaste månaderna har det fungerat utmärkt och jag hoppas kunna fortsätta så.

Jag hade det vanliga problemet med närhet, det vill säga bristen på det, och jag insåg att jag inte kunde hitta någon rimlig lösning på problemet. Eftersom jag vägrade att ha en relation om jag inte var kär och enda sättat att få en relation att funk är just att inte vara kär, blir man det så kan man börja räkna ner direkt.
Så jag tänkte att varför inte bara försöka ta bort hela broblemet? Så genom känslomässig kontroll och målmedvetenhet så kom jag liksom över längtan. Att jag blev en smula cynisk på köpet var bara ett plus.

Tack och lov verkade återfallet bara varit något högst tillfälligt.

All energi som jag tidigare lade på att ständigt söka efter en partner kan jag nu lägga på viktigare saker som studier och vänner.

Kommentarer
Postat av: Alex

Vilken skön process du verkar ha gått igenom! :) Hoppas du kan vidhålla den trygga tillvaro du nu uppnått.

2007-09-13 @ 03:02:54
URL: http://alexideer.blogg.se
Postat av: Sara

Ne men du sis!
Nu måste jag nästan skälla lite på dig.
Att vilja ha närhet är typ som en instinkt som vi föds med.. man mår dåligt utan den.. men behöver ju inte vara närhet från just en pojkvän kanske..
(Jag kan komma å krama dig lite ibland :P)
Och att en relation inte funkar när man är kär..
Klart den gör.. om båda är kära..
Men vet precis va du menar.. lättare så där..
right?

2007-09-13 @ 11:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0