Svettig allergi.

Jag har observerat en tydlig trend bland mina läsare. Fredag-lördag-söndag har de flesta bättre saker för sig för då minskar antalet med ungefär hälften. Så jag hoppas alla får en trevlig helg. :o)

I övrigt har jag en seg dag, trött och omotiverad. Var på stan en sväng och upptäckte i provrummet på h&m, där jag brovade gröna bh:ar, en mörk fläck på min rygg, formad exakt som brottarryggen på mina sporttoppar. För ett tag sen när mamma kom och hälsade på, precis efter jag hade tränat, så upptäckte hon en massa små små vattenblåsor på mina axlar och rygg. Hon tyckte det såg ut som om jag var allergisk mot svett, min kusin är tydligen också det. Jag kan nog erinra mig att jag varit med om det en gång förut, men jag kan också blanda ihop det med något annat. Otrevligt dock. Vad göra mot svett liksom? Jag kan ju inte sluta svettas bara sådär. Blåsorna kan jag leva med, de kommer inte så ofta, men hur kul är det att ha en mörk fläck på ryggen? Tänk om det blir värre? Kanske finns något man kan smörja in sig med, annars får man väl skynda sig att duscha varje gång man tränat.

Tänkte faktiskt göra det nu, ta en springtur, så att det inte dröjer ända till söndag innan jag får röra på mig. Imorn ska jag, brorsan och mamma, kanske Sune, till min kusin, inte samma som ovan, och spana in hennes nya bebis Hanna. Fast vi har redan sett henne, på youtube. Får väl erkänna att hon är rätt söt, men marsvin och igelkottar väcker långt större moderskänslor i mig.

Run on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0