Avskaffandet av alla jävla hjärtans-dag.

Javisst vill hjärtanen också ha en egen dag, precis som mor, far och de meningslösa barnen. Men jag tycker att vi skulle kunna ta bort hjärtanen och göra om dagen till internationella mans-dagen, för vi är ju jämställda och kvinnan har ju en egen dag. Om mannen då inte har en egen dag måste det ju betyda att alla andra dagar är hans. Eller?

Om hjärtanen inte hade en egen dag så kanske alla kunde vara mer mysiga alla dagar istället. Och de som får ångest eller cancer eller blir sjuka av dagen slipper lida extra mycket.

Jag fick för övrigt min mamma-bukett igår och den var faktiskt ovanligt obra, om man får säga så. Jag blev förvarnad men tänkte hur illa kan det va, men faktiskt så har floristen misslyckats groft. Men det var ett fint kort och det är ju ändå tanken som räknas.

En gång fick jag en chokladask på alla hjärtansdag av Tobias. 2005 var det och han var ännu en i raden av killar som jag träffat men som varit för fega för att ta steget fullt ut. Vilket säkert var tur i hans fall eftersom jag inte känner mig så sugen på att bo i Stora Skedvi och ha 15 traktorer på gården.

Jag brukar alltid få en ros av Sune också, vilket känns helt meningslöst, det är ju mamma han är ihop med och varken vår eller deras relation kommer bli bättre av att han ger mig en blomma. Men han har en förkärlek för att ge blommor.

Förra årets ros har dock kommit till rättså stor användning eftersom jag tog en bild av den som jag redigerade i ps så att den blev fett cool. Hade den länge som skrivbordsunderlägg men nu hänger en utskriven inramad bild av den på min vägg.
rosros2

Det här var inte alls vad jag hade tänkt skriva om men nu ska jag gå så jag får väl återkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0