Absinthe.

Jag har mött djävulen bland berusningsdrycker.

Gårdagen var en ganska normal kväll. Tog några glas vin ihop med Annie och Christian och pratade om varför jag och Annie nästan inte hade några tjejkompisar men en massa killkompisar. Kände mig ganska rund då jag hade ca ett glas kvar i flaskan, men då kom Annies tre vänner och de hade absinthe med sig. Bara en liten, liten flaska, en sådanspritflaska man kan köpa till maten ombord på flygplan, som vi delade på tre. Sen gick vi till lounge, ganska mysigt men orgiekänslan var nästan lite väl hög, med långa soffor, massor av kuddar, mysbelysning och rökelse. Tog kanske en kvart innan jag blev yr som ett marsvin i en centrifug, så jag gick hem, spydde som en get och somnade. Jag kanske ska tillägga att det var riktigt absinthe, inte sådan låtsas som man kan köpa i Sverige.

Drömde dessutom om marsvin innan jag vaknade. Marsvin och kaniner och djur i massor på något konstigt ställe efter en väg. Underligt.

Men nu är jag nästan tvungen att gå ut i solen, solglasögonväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0