Crawling.

Tisdag.
Sakta men säkert kommer de krypande, känslorna. Tror jag i varje fall, eller så är det ren inbillning. Pirr i magen är det i alla fall inte, bara lite halsbränna och gaser. Jag kan inte minnas sist jag hade pirr i magen, eller jag minns en gång i trean på gymnasiet, det var just jullov och jag hade åkt hem till pappa. Tre år sen var det. Men fuck magpirr. Kärlek är ändå helt random, blir jag kär i någon blir det alltid fel så det är bättre att inte bli det och nöja sig med vanlig layed back attraktion, sådan man kan utveckla om man vill, eller strunta i det. Men lite spänning vill man ju ha åtminståne, det får inte vara för lätt.


Dagen i övrigt har varit händelserik. Vaknade redan vid 7.30, för att aklimatisera mig inför plugget imorn. Sedan skrev jag klart hemtentan i genetik, jag hoppas verkligen att jag har rätt på alla frågor jag svarade på för annars blir det omtenta och det vore bajs, inte minst för att jag ska sälja boken men kanske mest för att jag tycker det är helt hopplöst med genetik, så jäkla mycket man ska hålla reda på, mitt förstånd är för litet.

Jag tog en promenad upp till mamma och hämtade bilen, passade på att ställa mig på vågen och den visade förvånansvärt lite, åkte ner till Carro som var mitt uppe i flyttandet och plockade upp hennes tv, som jag fått. Sen blev det Willys, CVL och träff med mamma för att kolla efter en svart, lång klänning. Är ju numer kårmarskalk och då lär man ha en svart blåsa, vita handskar, studentmössa, svarta skor som täcker häl och tå och så är det säkert bra med ett fint smajl också. Vi kollade förs på secondhand, men där fanns inget så vi gick till Mäster Arnes, lätt snyggaste festekiperingen i stan, där var det rea och den unge killen vid disken slängde genast fram en tvådelad svart klänning med pärlbroderier på livet. Den passade perfekt, i stort sett, och var nedsatt med 50% så vi tog den direkt. Hade inte trott att det skulle gå så fort riktigt. Kände mig dock aningen tjock, men alla sa att jag var snygg så jag tänkte att det fick duga. Nu måste jag bara ha ett par skor, sen är allt klart inför middagen på slottet 25:e.
Sen var vi på ikea och nu sitter jag här.

Imorgon väntar komvux, det ska bli spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0