Luncha.

Jag hade helt glömt bort att jag och pappa skulle ses idag. Han var här på bandyfinal och då får man ju passa på att ses. Vi pratade om unga kvinnors livssituation i dagens samhälle otippat nog, eller inte. Men idag kände jag inte automatiskt ett starkt motstånd till vad han sa. Han vet ändå en hel del min far och han är inte dum men lyckas nästan alltid formulera sig helt galet så att man blir grymt uppretad, trots att det han säger ofta stämmer. Men idag gick det jättebra. Han sa dessutom att han tänker mycket på mig och oroar sig även om vi inte pratar så mycket med varandra. Han har säkert sagt det förr men det var som ett helt nytt sätt idag, det kändes som om det fanns en mening och förståelse bakom orden. Så en poäng till min pappa som blivit mer sofistikerad och kanske en poäng till mig, för jag har också utvecklats, jag vågar liksom dela med mig mer av mig själv.

Ett fint påskägg fick jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0