Skatt.

En fin liten överraskning väntade på mitt konto idag. Skatteåterbäring. Ingen straffavgift blev det heller trots att jag var en vecka sen. Sen ska jag få tillbaka 370 från comhem och om en vecka tror jag att pengarna från Quintails kommer också, sen blir det ju lön 27:e också, det betyder närmare 20 000 på en månad.
Jag tycker om att ha inkomster, det känns liksom tryggt och lyxigt.

Satt nyss ute på balkongen och bättrade på brännan lite, men det var helt sjukt varmt så de andra pallade inte med så länge för det var bara jag som hade bikini och shorts. Vi måste ha bevakning när vi sitter på balkongen också så det kändes lite onödigt att uppehålla sköterskan bara för att jag skulle få sitta kvar.

Jag har beslutat att mitt celibat skall upphöra 13:e som först var tänkt. Jag tror i och för sig inte att jag kommer ha sex direkt, men det är en möjlighet. Hade ju funderingr på att fortsätta resten av livet, men de dåliga sidorna och de riktiga problemen började lysa igeno de fördelar jag först såg. Det är inte så att jag är sugen på sex, har bara varit det en gång de senaste 2½ månaderna, men jag orkar inte låtsas som om jag tycker att singellivet är det optimala. Någonting att sträva efter. För egentligen vill jag bara hitta min pingvin och älska honom i nöd och lust. Men inte är det lätt och jag tar varje nederlag hårt.

Men det blir väldigt ensamt om man inte ens försöker och undviker att lita på alla. Pest eller kolera alltså. Fast kansk är det inte så svårt som jag tror, eller så är det just så.

Men nu är det dags för blodprov igen.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0